Film Kozí příběh: Pověsti staré Prahy šel jako jeden z mála filmů ve své době do kin zcela bez podpory Fondu pro rozvoj kinematografie či jiných českých grantových systémů, a s výjimkou malé „startovací“ podpory programu MEDIA vznikl plně v soukromé produkci. Projektu věnoval producent Tománek velkou péči a snímek například doprovodila na plátna na české poměry široká nabídka podpůrného merchandisingu v podobě Kozích triček, knížek a skoro dvaceti druhů hraček.
Kozí příběh navštívilo v kinech na 350 000 diváků a přes začínající silný propad trhu s DVD nosiči se ho prodalo přes 33 000 ks na DVD či Blu-ray. Film je prodán do více jak 20 zemí, je opatřen anglickým, německým a španělským dabingem a sklidil úspěch na mnoha filmových festivalech.
Divácký úspěch filmu i jeho ohlas v zahraničí dal vzniknout pokračování a oblíbená značka „Kozí příběh“ vylepšila pozici dvojky s financováním. Jedním z koproducentů Kozího příběhu se sýrem je od první klapky Česká televize a jako koproducent vstoupil do projektu i Bontonfilm.
„Pro pokračování jsme se domluvili i se dvěma ze tří stěžejních licenčních partnerů, změnili jsme jen vydavatele knížek. Diář a dvě knihy Kozího příběhu vydá tentokráte silné vydavatelství Egmont, technologickým partnerem zůstal Czech Computer a hračky vyrábí Alltoys, která provozuje síť hračkářství Bambule“, prozrazuje producent Tománek.
Merchandising ke kozímu příběhu na pultech knihkupectví a hračkářství zůstal zachován, stejně jako důraz na diváky. Půl roku před premiérou viděl rozpracovanou verzi sál plný dětí různého věku a jejich učitelé na testovací projekci během Filmového festivalu ve Zlíně.
Novinkou je pak maskot Kozy, který se účastní akcí pro děti, dvě Kozí hry pro iPhone či iPad a také veřejná podpora. Vznik Kozího příběhu se sýrem podpořil znovu program MEDIA a tentokráte i Státní fond České republiky pro podporu a rozvoj české kinematografie.
Návratnost financí vložených do českého filmu je obtížná i v případě velmi úspěšných filmů, z pokladen kin se k producentovi dostane částka výrazně pod polovinou ceny lístku. I proto je smrtícím problémem fenomén pirátských kopií na internetu. Boj s takovou kriminalitou a různými úložišti podstupuje Jan Tománek s potřebnou vytrvalostí. Jedním z těch kroků, které mohou problém řešit, je možnost stahovat filmy legálně. Po vzoru zahraničních hudebních skupin, dali tvůrci jako jedni z prvních na své stránky možnost LEGÁLNĚ stáhnout celý film Kozí příběh: Pověsti staré Prahy v HD kvalitě a za cenu, která se pohybuje od „jednoho po tři piva“.
„Rozhodli jsme se pro analogii s pivem, protože právě pivo je pro českého diváka / rodiče podle nás asi nejlepší metr na určení ceny - i u dětského filmu“, dodává s úsměvem producent a režisér Jan Tománek.